Marco vlt hat Sven ja noch kein iOS 11 bzw tvOS 11 installiert!?
Doch habe ich. Habe auf Empfehlungen Supports in der tado App HomeKit gelöscht. Musste dann ALLE Geräte neu aufsetzten, tado-Bridge resetten, neu in HomeKit aufnehmen und dann ging es.
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We are working on it with our partners.
You can always try:
Remove your homekit home
Do a factory reset on our bridge by holding the factory reset button for 10 seconds
Now add tado again to homekit.
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Dear Jurian!
I did what you asked me to do. You should have told me that I will lose all my HomeKit devices if I remove my HomeKit home in the tado App?! That was shit - sorry ?. I also made the factory reset of the bridge. After that I installed all my devices in HomeKit again. Thank you for a morning full of work ?.
The tado App works as usual but in the pull down menu of HomeKit I can only find my other devices (Elgato) - no devices of tado! In my other HomeKit Apps (Eve, myHome, Home, HomeDash) there only may other devices, no devices from tado.
Again the question if there is the newest firmware on my bridge? Hope you can solve this problem soon.
Cheers, Sven
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Hi Sven,
Sorry, das hat der Kollege wohl nicht bedacht.
Ja, es ist die aktuellste Software installiert.
Allerdings wissen wir auch von Problemen mit Apple Home und haben hier bereits die notwendigen Besserungen umgesetzt. Aktuell ist die neue Software bei Apple in der Revision und wir hoffen in Kürze die Veröffentlichung der Version zu ermöglichen.
Viele Grüße,
Alex
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Guten Tag {ticket.requester.name}},
Your bridge has been updated.
Ich befürchte, dass Sie einen Reset durchführen müssen. Bitte löschen Sie die Internet Bridge aus der Home App, und dann drücken Sie die “factory reset” Taste auf der Bridge für mindestens 10 Sekunden.
Dann fügen Sie die Bridge erneut der Home App hinzu.
Mit freundlichen Grüßen,
Jurian Jansen van Gaalen
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Anbei unsere Antwort auf Englisch:
- I put a new firmware on your bridge.
- Please try again the factory reset on the bridge: und dann drücken Sie die “factory reset” Taste auf der Bridge für mindestens 10 Sekunden
- If it still does not work, we need screenshots of what you are seeing that does not work.
Sollten Sie dies nicht wollen, müssen wir Sie bitten noch ein wenig Geduld zu haben. Wir versuchen Ihnen schnellstmöglich zu helfen.
Vielen Dank für Ihr Verständnis.
Jurian
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Hi Jurian,
thank you very much for the fast reply and the new firmware.
Had some time today and did all you wrote. Now guess what - it works ? Thank you very much for your help! ?
Have a nice evening! I’m lucky again ?
Mit freundlichen Grüssen
Sven Herrmann